2014. november 18., kedd

Kovászolt öregtésztás fehérkenyér

Megalkottam mindennapi kenyerem receptjét. Rég sikerült ilyen jó állagú, selymes tésztát készítenem :) 
Ebben a sütőedényben 50 dkg lisztből és 20-25 dkg öregtésztából szoktam kenyeret sütni. Ennyivel nem szokott a tetejéig feljönni sütés közben. Most kevesebb öregtésztával is elérte a tetejét, be is horpadt, mert még nőtt volna tovább :D

Este 7-kor az alábbiakat összekevertem:
150 g élesztős öregtészta
150 g (kb 1,5 dl) víz
150 g BL80 liszt
ezt az előtésztát hagytam a konyhapulton egész éjjel dolgozni 




Reggel 7-kor az előtésztához hozzákevertem
350 g lisztet, (250 g BL80, 100 g fehér tönköly)
2 ek amaránt lisztet
150 g vizet így hagytam kb negyedórát pihenni

majd hozzátettem
10 g élesztőt kb fél dl vízben elmosva (legközelebb, ha több időm lesz, kipróbálom 5 g-al)
2 ek burg.pelyhet,
2 kk sót, és készre dagasztottam.










20 perc kelesztés után átmozgattam, 


majd még 45 percig hagytam kelni.






Formázva a sütőtálba tettem,így kelesztettem kb egy órát. Ekkor már sejtettem, hogy neccesen fog elférni benne.

Végig 30 C fokos sütőben kelesztettem.


Ezután vízzel jól lespriccelve, lefedve előmelegített sütőben sütöttem 220 fokon kb 45 percig, (20 perc után levettem a tetejét az edénynek, mert addigra már tényleg elérte a fedőt) majd a sütőedényből kivéve, rácson még 10-15 percig, míg szép színe lett. 


 még langyos, de nagyon nyami :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése