2015. április 29., szerda

Grahamlisztes magvas tk kenyér


Volt még egy kevés, kb 7 dkg grahamlisztem,
ahhoz raktam kb ugyanennyi tk. tönkölyt,
10 dkg fehér tönkölyt
és kb 26 dkg BL80-at
+ 2 ek lenmaglisztet.
kb 70-80 g aktív kovász
10 g felfuttatott élesztő
1 dl aludttej
2,5 dl víz
2 kk só
A fentiekből bedagasztottam a tésztát, a vége felé egy jó maréknyi magkeveréket szórtam még bele.
15 perc pihentetés után átmozgattam, majd további 45 percig hagytam kelni.
Ekkor megformáztam, lisztezett kelesztőkosárba tettem, ahol kb 80 percig kelt.

Sütés előtt kb 30 perccel bekapcsoltam a sütőt, az én kövemnek ennyi idő kell, hogy felmelegedjen 250 fokra.
Ezután lisztezett lapátra borítottam, lesepertem róla a lisztet, bevágtam majd a 250 fokra előmelegített kőre csúsztattam.

Jó 5 perc után levettem a hőfokot 200-ra és így sütöttem még 30 percet.

1 megjegyzés: