2016. december 11., vasárnap

Sörélesztős-kovászos hibrid kenyér


Már régóta szeretném kipróbálni a sörélesztőt. Most sikerült beszereznem :)

előző este előtésztának összekevertem:
50 g v.rozskovászt
100 g Wessex BL80 lisztet
100 g vizet

másnap reggel
150 g Manitoba lisztet
450 g BL80 lisztet
460 g meleg vizet összekevertem, 30 percig autolizáltam,

majd hozzádagasztottam az előző este elkészített előtésztát és 2 g sörélesztőt.
Ezzel is hagytam autolizálni 30 percig.

Ezután tettem hozzá
2 ek burg.pelyhet,
4 kk sót és készre dagasztottam.

Dagasztótálba tettem, 3x30 percenként hajtogattam, majd ketté vettem, két cipót formáztam. Kelesztőkosárba téve másfél órát kelesztettem.
Sütőlapátra borítottam, bevágtam a tetejüket, majd egyenként a
250 fokra előmelegített kőre csúsztattam a cipókat.
Kb 5 perc múlva levettem 195 fokra a sütő hőmérsékletét. További 30 percig sütöttem még.

Pillekönnyű, pihe-puha bélzetű kenyér lett.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése