2017. január 20., péntek

Alakoros-búzacsírás vekni


Tény, hogy ezt a lisztet ki kell ismerni, teljesen másképp viselkedik mint a megszokott lisztek. Elég ragadós tészta lett, így hajtogatáskor edényt és taktikát váltottam :D Rájöttem, hogy olajos módszerrel jobban lehet vele dolgozni. A tupper kelesztőtálnak belül nem sima a felülete, olajozáshoz inkább egy sima felületű tálat kerestem.

Előző este 50 g aktív kovászt 100 g Wessex kenyérlisztet és 100 g mentes ásványvizet összekevertem. 
Az üveget egy papírtörlővel letakarva, tetejét éppcsak rátéve reggelig a konyhapulton hagytam.


Reggel:
100 g manitoba lisztet,
100 g fehér alakorlisztet,
100 g tk alakorlisztet,
200 g Szabó Malom BL80 Szabó Malom kenyérlisztet
2 púpos ek búzacsírát
375 g meleg vizet
összekevertem, 30 percig autolizáltam

Ezután hozzátettem az előtésztát, egyneművé kevertettem a géppel. Újabb 30 percig autolizáltam, majd 3 kk sót 2 ek burg.pelyhet + kb 1 ek vizet tettem hozzá. Addig kevertettem a géppel, míg ezek jól eloszlódtak a tésztában. 

kelesztőtálba tettem, egy kicsit még kézzel átdolgoztam
30 percig kelesztettem

majd jött az első hajtogatás,  amikor rájöttem,  hogy változtatnom kell
így enyhén beolajoztam a munkapultot, és olajos kézzel hajtogattam
majd olajjal kikent tálba tettem




3x 30 percenként hajtogattam

majd gömbölyítettem

tállal letakarva kb 10 percig pihentettem

ezután már meglepő módon egy egész jól kezelhető tésztát kaptam

Limarától tegnap látott módon formáztam. 
Kicsit csálé lett, de elsőre elmegy :D

rizsliszt-finomliszt keverékével beszórt szakajtóba tettem


letakarva kb másfél órát kelesztettem

lisztezett sütőlapátra borítottam

eddig sosem vágtam be hosszában veknit, 
de már egy ideje kacérkodtam a gondolattal


Most kivételesen jól begőzösítettem a sütőt 15-20 spriccelésnyi vízzel.
Majd 250 fokra előmelegített sütőacélra csúsztattam. 

10 perc múlva levettem a hőfokot 230-ra, kiszellőztettem a sütőt, 
(nagyon jól szigetel a sütőm, nem jön ki rajta semmi pára még légkeveréssel sem. Ezért amikor már nem emelkedik tovább a tészta, és a héja is kezd keményedni, egy-két helyen pirosodni, akkor nyitom ki az ajtaját, és kb 5-10 másodpercig hagyom nyitva, hogy a felesleges gőz távozhasson)

majd újabb 10 perc után 200-on sütöttem készre. Összesen 40 percig sült.





Fantasztikus íze van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése