2017. január 23., hétfő

Szárított kovász felélesztése

Kovász szárításáról itt olvashattok


Világjáró kovászom felélesztése
Egy kedves kenyérimádótól kaptam szárítva, aki járja a világot, viszi mindenhová a kovászkáját és olyan liszttel eteti ami épp arrafelé kapható. Ezért kereszteltem világjáróra :) (de akár Willy Fog is lehetne :D )

kb 2 evőkanálnyit porrá őröltem, 
de elég az is ha csak kisebb darabokra tördeljük. 


Ezután annyi langyos mentes ásványvízzel öntöttem fel, amennyi éppen ellepte. 


Fél napot hagytam így állni, majd fél dl mentes vizet és annyi tk tönköly lisztet kevertem hozzá, hogy megálljon benne a villa. 

fél nap múlva:
 kb 24 óra kellett mire ilyen lett:



Ezután adtam hozzá még fél dl ásványvizet és annyi tönköly BL112 lisztet, 
hogy megálljon benne a villa. Ez késő délután volt.
Reggelre ilyen lett:
Ezzel már nyugodtan lehet sütni.

1 megjegyzés: