2017. február 18., szombat

Királybúzalisztes kovászos cipók

Ma előtészta nélkül, és csak magyar lisztekkel sütöttem ezt a két cipót.
Limara rozskovászos kenyere volt a kiindulópont, egy keveset módosítottam recepten, úgymond "magamra szabtam".

Előző este bekevertem
30 g közvetlenül a hűtőből kivett királybúzás kovászt

40 g mentes vizet,
10 g Szabó Malom tk rozslisztet,
30 g Királybúza keveréket (felesben KBL120, és saját őrlésű királybúza)
Reggelig a konyhapulton hagytam, ebből lett másnapra a 110 g királybúzás kovász.

Reggel összekevertem az alábbiakat:
-100 g tk Szabó Malom rozsliszt
-500 g Tüskeszentpéteri BL 80
-475 g víz
Majd 1 óra autolízis következett.
Ekkor belekevertem a 110 g királybúzás kovászt, amivel további 30 percig hagytam állni.
Ezután ment bele 3 kk só. Enyhén olajozott kelesztőtába tettem és 6x20 percenként hajtogattam.

Majd ketté vettem, gömbölyítettem, cipókat formáztam és kilisztezett szakajtóba téve, nylon zacsival letakarva hűtőben kelt kb 3 órát.






Majd kivettem és a konyhapulton hagytam melegedni kb másfél óra hosszat.
Előmelegítettem a sütőt 260 fokra, majd sütés előtt pár perccel betettem a forró sütőacélra egy kis fémedényt üresen, hogy jól felforrósodjon.
Egyenként sütőlapátra borítottam, bemetszettem és rácsúsztattam a sütőacélra a cipókat, kb 20 fújásnyi vizet permeteztem be a sütőbe, majd a felforrósodott edénykébe is öntöttem forrásban lévő vizet, amitől egy kis gőzlöket lett a sütőben.
Hőfokot visszavettem 230 fokra, kb 10 perc múlva kivettem a vizes tálkát, megforgattam a cipókat, hogy egyenletesen süljenek.



Még 20 percig sütöttem.










2 megjegyzés:

  1. Ilyen kész kovászt hol tudnék venni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Boltban nem kapható. "Nevelhetsz" magadnak ami kb egy hét, vagy kérhetsz valakitől.

      Törlés