2017. április 22., szombat

Fagyikovi

Még tavaly novemberben kísérletképpen lefagyasztottam kovászt. Ahogy pakolásztam a mélyhűtőben, megláttam, és úgy döntöttem itt az ideje feléleszteni Csipkerózsit (lánykori neve: Csodakovi)

Megvártam míg szobahőmérsékleten felolvad, majd kb 50 grammnyit kivettem belőle, adtam  hozzá 50 g vizet és 50 g v.rozslisztet. Kint hagytam a konyhapulton 24 óra hosszat. Ekkor még nem bubisodott, újból kivettem 50 grammnyit, megetettem a fenti módon. Ezt 24 óra múlva megismételtem. Ezután kezdtek megjelenni a bubik.
Fenti arányokkal még 2x megetettem, hogy  jól megerősödjön szárításhoz. 

Jelenleg két másik kovászommal (S.F. és Szepsy-J.P.) sütök felváltva, 4-5 félét felesleges a hűtőben tárolni, ezért amiket nem használok, azokat leszárítom.


Ez a kísérlet is bebizonyította, hogy a kovász még a fagyasztást is túléli. Lehet fagyasztani vagy szárítani, és akár egy morzsányiból is újra lehet nevelni (ld: S.F.).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése