2017. április 23., vasárnap

Tüskeszentpéteri vs Pásztói liszt


Kíváncsi voltam milyen különbség van a két liszt között. Ezért ugyanazon a napon, ugyanazokkal a hozzávalókkal, ugyanolyan körülmények között készítettem mindkettőből cipókat. Dupla mennyiségre hízlaltam a kovászt, hogy az is ugyanolyan legyen, többi hozzávalót is grammra kimértem. Megpróbáltam feszegetni a határokat, minél nagyobb hidratáltságú tésztát dagasztani. Végül a tüske határozta meg a max mennyiséget, az nem bírt volna el több vízzel. Tüskénél elég hosszú csapkodás után lett csak elfogadható állagú, míg a pásztói simán megbirkózott ugyanannyival. Pásztói később a hajtogatások, formázás során is jobban viselkedett, ruganyosabb, feszesebb állagú lett. Tüske végig kicsit "ragadósabb", kevésbé ruganyos volt. Külsőre majdnem egyformák, talán a Pásztóinak kicsit szebb színe lett ugyanannyi idő alatt. Nekem a bélzetük közül  a Pásztóié tetszik jobban.

Összességésen egetverő különbség nincs a két liszt között, de nálam a pásztói lett a győztes. 

72,7 %-os hidratáltságú 24 órás parasztkenyér:
Elkészítése megegyezik a 24 órás hűtős kelesztésűvel.
  • 535 g BL80 liszt 
  • 50 g tk búzaliszt
  • 50 g manitoba
  • 405 g víz + 50 g 
  • 150 g fehérkovász (80 %-os)
  • 24 g himalaya só (normálból 14 g elég)
  • 5 g árpamaláta (elhagyható)
Bal oldali oszlopban a pásztói, jobb oldaliban a tüskeszentpéteri lisztből készült cipók láthatók.
Pásztói                                Tüske
24 óra után hűtőből kivéve:

Felmelegedés után, sütőlapátra borítás előtt:










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése