2017. május 27., szombat

Ismerkedés a durumrozzsal



Egyelőre óvatos duhaj voltam, csak kis százalékban tettem durumrozst a tésztába, hogy lássam miként viselkedik. Elején vizet is inkább kevesebbet tettem hozzá. 360 gramm vízzel kezdtem, majd autolízis után mikor már a kovász is benne volt, apránként tettem hozzá még 65 grammnyit. Így kb 70 % hidratáltságú lett, de simán elbírt volna több folyadékot is. 

50 g manitobaliszt
100 g HUDURO tk durumrozs
100 g HUDURO fehér durumrozs
385 g Pásztói Bio BL80
425 g víz
250 g 80%-os BL80 kovász
24 g himalaya só (15 g sima)

Liszteket és a vizet bő fél órán keresztül autolizáltam, ezután dagasztottam hozzá először a kovászt, végül a sót és még 65 g vizet. 3x30 perces hajtogatás után ketté vettem, gömbölyítettem, formáztam. Lisztezet szakajtóban bő két órát kelesztettem.  Ezután sütőlapátra borítottam, tetejüket bevágtam és a 230 fokra előmelegített sütőacélra csúsztattam. Gőzösített sütőben sültek 15 percig, majd levettem a hőfokot 215-re így sültek további 20 percig. (összesen kb 35 perc).






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése